Mekaanisilla kytkimillä on reunat ilmassa

  17.03.2019

AS Koko sukupolvi kasvaa kosketusnäytöteknologiassa, yhä useampia manuaalisia toimintoja korvataan pyyhkäisyllä.

Lentokoneen ohjaamossa kuitenkin - huolimatta suurten investointien tekemisestä suurten toimijoiden kosketusnäyttöön - mekaaninen kytkin ei mene pois.
Lentokoneen ohjaamoissa asuu satoja kytkimiä, jotka on suunniteltu erilaisilla kuvioilla, korkeuksilla, kokoilla tai muotoilla. Erot ovat tarkoituksellisia - ja lentäjät kehittävät ”lihasmuistia” koulutuksen aikana, mikä on elintärkeää ohjaamon ohjainten nopeaa ja tarkkaa käyttöä varten.

Joitakin esimerkkejä eri kytkimistä ovat painikkeet, joilla käynnistetään automatisoitu prosessi, kytkimet päälle-off-toimintoihin, kiertokytkimet tai keinukytkimet tilanvalitsimille ja potentiometrit hienoja säätöjä varten.

Kun liikettä toistetaan uudestaan ja uudestaan - kuten auton ajamiseen tai pianon soittamiseen - aivot tallentavat lihaksia varten tehtävien välimuistin. 'Lihasmuisti' johtaa usein harjoiteltuihin sekvensseihin, jotka tulevat automaattisiksi; he ovat uskomattoman tehokas oppiminen.
Joten kun lentäjät tekevät lentoa edeltävän ohjaamon asennuksen ja lähestymistavan, he käyttävät sekvenssejä, joita kutsutaan "virtauksiksi" - kymmeniä vaiheita, jotka suoritetaan lihaksen muistista.
Ilma-alusten virroissa ohjaajan käsi noudattaa vakiintunutta mallia lentokoneen ohjaimissa. Jotkut lentäjät ilmoittavat, että he voivat toistaa vielä 30 vuotta aiemmin oppinut virtoja.

Mekaaniset kytkimet on järjestetty järjestykseen, joka tukee näitä virtauksia; joten ohjaaja voi suorittaa monimutkaisia sekvenssejä sekunneissa - vetovivut, kääntökytkimet, kiertokytkimet ja kaasun työntäminen. Jokainen toiminta palkitaan mekaanisella liikkeellä tai äänellä.
On myös kysymys turbulenssista. Jokainen, joka on fumbled kanssa tabletin kuoppainen juna ratsastaa voi ymmärtää, miten turbulenssi voisi vaarantaa lentoturvallisuuden. Jos lennossa oleva juomasi valuu, kuvittele, että yrität käyttää kosketusnäyttöä - ohjaaja, jonka pää on kaatunut kattoon, voi silti säätää kytkimet ja nupit turvallisesti ja virheettömästi myös turbulenssissa.

Hätätilanteen pahimmassa tapauksessa ohjaajan lihasmuisti on elintärkeä - mekaanisten kytkimien antama tunto-palaute. Juuri tämä muisti saa ohjaajan käden oikeaan paikkaan, kun sitä tarvitaan, vaikka sitä ei olisi katsottu. Kun muutama kymmenkunta kytkintä - nopeasti - heitetään hätätilanteessa, kytkimen kosketuspalaute on elintärkeää. Ja heittokytkin voidaan nopeasti tarkistaa nopeasti vain nopeasti.
Yhdessä tietokoneen vian ulkopuolisen mahdollisuuden kanssa - mitä tapahtuu, jos kosketusnäyttö "kaatuu"? - perinteisillä kytkimillä on ilmeisesti reuna.
Vaikka teknologia kehittyy aina, ilmailualan sovelluksissa ensisijaisena tavoitteena on turvallisuus ja luotettavuus. Nexusin ilmailuteollisuudelle toimittamat kytkimet ovat osoittautuneet yhä uudelleen.

Esimerkiksi New Yorkin Electronic Hardware Company toimittaa USA: ssa suurimman valikoiman ilmailu- ja muovipainikkeita, lentokoneiden muovisia nuppeja, instrumentteja ja sotilaallisia nuppeja. Sen jakelijat Yhdysvalloissa ovat Associated Aircraft Supply Company ja Align Aerospace, ja sen tuotteet ovat tuttuja lentäjille maailmanlaajuisesti.
Nexus toimittaa EHC-tuotteita Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, Irlantiin ja Eurooppaan, ja se voi työskennellä insinöörien ja suunnittelijoiden kanssa täydellisen ratkaisun määrittämiseksi.
Voit selata EHC-tuotteita klikkaamalla tästä http://nexuscomponents.co.uk/Manufacturers/Products/EHC


Kuva: Blake Guidry, Unsplash